Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

sasa_u_nms [2009/10/15 18:01]
sasa.milasinovic
sasa_u_nms [2009/10/17 18:33] (current)
sasa.milasinovic
Line 42: Line 42:
-Učiteljski fakultet u Beogradu, koristi outsource usluge kompanije YUTRO.com za Monitoring, Alerting i Reporting svog informacionog sistema.+Učiteljski fakultet u Beogradu, koristi outsource usluge kompanije YUTRO.com za Monitoring, Alerting i Reporting svog informacionog sistema kao i za razvoj, optimizaciju i održavanje ICT sistema.
Primarni cilj je stvaranje pouzdanog, optimizovanog i efikasnog informacionog sistema sa maksimalnim uptime-om. Primarni cilj je stvaranje pouzdanog, optimizovanog i efikasnog informacionog sistema sa maksimalnim uptime-om.
-Postigli smo proaktivnost u održavaju informacionog sistema i iza sebe ostavili prevaziđeni model "Break & Fix".+Postigli smo proaktivnost u održavaju informacionog sistema i iza sebe ostavili "Break & Fix" model održavanja.
-Od imeplementacije "Enthusio™ MSP" servisa, smanjili smo broj telefonskih poziva korisnika po pitanju raznih problema. Iznenađujuće ali istinito je da se čak i broj poziva za zamenu lozinke ili zaključanog naloga drastično smanjio (pomoću alert-a koje dobijamo kada je nalog zaključan).+Od implementacije "Enthusio™ MSP" servisa, smanjili smo broj telefonskih poziva korisnika po pitanju raznih problema. Iznenađujuće ali istinito je da se čak i broj poziva za zamenu lozinke ili zaključanog naloga drastično smanjio (pomoću alert-a koje dobijamo kada je nalog zaključan).
==== Enthusio™ MSP ==== ==== Enthusio™ MSP ====
Line 88: Line 88:
=== Reporting === === Reporting ===
 +Izveštavanje se vrši u redovnim intervalima na nedeljnom, mesečnom i kvartalnom nivou. Pored generičkih izveštaja, moguće je generisati i izveštaje po specijalnim zahtevima i potrebama, van definisanih termina.
 +
 +Postoji nekoliko vrsta izveštaja: tehnički, poslovni, menadžmentski...
 +
 +Tehnički izveštaji namenjeni su serviserima, sistem administratorima i inženjerima, database administratorima...
 +
 +Poslovni izveštaji namenjeni su rukovodstvu, IT menadžerima i ostalim „decision makers“. Treba reći da postoji i jedinstveni „Executive Summary“ izveštaj namenjen direktorima koji na jednoj strani obrađuje stanje kompletnog informacionog sistema fakulteta ili preduzeća.
 +
 +Izveštaji o završenim (odrađenim) poslovima na informacionom sistemu koji se daju kao prilog mesečnom izveštaju, računu...
 +
 +Security izveštaji, daju informaciju o sigurnosnom statusu sistema. Pokriveni su sistemski update-i operativnih sistema, patch-evi, anti virus programi, security polise na sistemu, status backup uređaja i rezervnih kopija, lozinke (rok trajanja, kompleksnost...) i drugi sigurnosni problemi.
 +
 +Kroz reporting deo našeg servisa imamo:
 +  - Hardware asset management (popisna lista ICT inventara, hardware)
 +  - Software asset management (popisna lista instaliranog software-a, legalnost)
 +  - Security assesment (uvid u sigurnost ICT sistema)
 +  - Warranty expire management (praćenje garantnih rokova za hardware)
 +  - End of life management (praćenje životnog veka hardware-a)
 +
 +
 +
 +
-Tekst 
=== Proactive Scripting === === Proactive Scripting ===
 +Proaktivno skriptovanje se odnosi na pokretanje unapred zadatih procedura sa ciljem proaktivnog održavanja ICT sistema.
 +
 +Primeri proaktivnog skriptovanja su sledeći:
 +
 +  * Neradnim danom uključiti desktop računare, pokrenuti update sistema, update anti-virus programa, izvršiti HDD scan, full anti-virus scan, defragment disc, isključiti računar.
 +  * Neradnim danom u vreme malog opterećenja sistema resetovati servis (DNS, DHCP, AD, IIS, SQL...)
 +  * Izvršiti kopiranje određenih file-ova sa jedne lokacije na drugu
 +
 +Ovo su samo neki od primera proaktivnog skriptovanja. Moguće je pokrenuti i ručno pravljenje skripte za automatizaciju procesa i procedura.
 +
 +Bitno je reći da su za proaktivno skriptovanje potrebne administratorske privilegije na sistemu, za razliku od monitoringa, alertinga i reportinga koji ne zahtevaju administratorske privilegije.
-Tekst 
=== Security === === Security ===
-Tekst+Enthusio™ MSP servis ima višestruku ulogu u ostvarivanju i održavanju sigurnosti celokupnog ICT sistema. 
 + 
 +Sa tehničke strane gledano, komunikacija između on-site software-a i našeg NOC centra se vrši kroz portove 80, 443 i kroz VPN (u zavisnosti od zahteva klijenta). Bez obzira na vrstu komunikacije koja se izabere, podaci se kriptuju i kao kao takvi šalju NOC centru. 
 + 
 +Monitoring ICT sistema omogućava da nadgledamo stanje sigurnosti sistema kroz nadgledanje: anti-virus i anti-spam zaštita, firewall zaštite, Windows update sistema (patch management), back-up sistema kao i da vršimo skeniranje windows sistema u cilju otkrivanja slabih tačaka po bezbednost. 
 + 
 +Skeniranjem sistema, pronalazimo slabe tačke u sistemu i pomažemo da sistem administrator lakše i efikasnije dovede sistem u stanje maksimalne bezbednosti. Monitoring sistema obaveštava i kada korisnik zaključa nalog (usled X puta pogrešno unešene lozinke). 
 + 
 +Monitoring back-up sistema nam daje važne informacije: kada je back-up počeo, kada se back-up završio, da li je proces završen uspešno ili ne.
=== Usaglašenost sa standardima, ITIL, ISO:27000 === === Usaglašenost sa standardima, ITIL, ISO:27000 ===
-Tekst+Postoji niz akata koji se primenjuju na kompanije (male i velike) širom sveta. Gledano iz ugla IT, ona se uglavnom odnose na mogućnost organizacija da održavaju zadovoljavajući nivo standarda u oblasti bezbednosti i privatnosti. Nadležni za upravljanje IT sistemima moraju da obezbede raspoloživost usluga i podataka, integritet podataka i smanjenje rizika od finansijskih gubitaka usled loše primene i održavanja IT infrastrukture. 
 + 
 +Bez obzira na sama zakonska akta, kompanije koje se u svakodnevnom poslovajnu oslanjaju na svoju ICT infrastrukturu treba svakako da ulažu u kontrolu i održavanje svojih mreža. Mogućnosti koje pruža Enthusio™ MSP igraju ključnu ulogu u obezbeđivanju usaglašenosti kompanije ili organizacije sa standardima i to na rentabilan i efikasna način. 
 + 
 +Enthsio™ MSP je najrentabilniji i najefikasniji put ka sertifikaciji kompanije ili organizacije sa ISO:27001 standardom. 
 + 
 +Impelmentacijom Enthusio™ MSP servisa organizacija rentabilno i efikasno postiže usaglašenost sa sledećim svetskim standardima i zakonima: Sarbanes-Oxley (Sarbox), Gramm-Leach-Billey (GLBA), Basel II, USAPatriot Act, Federal Food & Drug, European Union Data Protection Directive, Payment Card Industry Data Security Standard (PCI-DSS), Notification of Risk to Personal Data Act, Health Information Portability & Accountability Act (HIPAA), Personal Information Protection and Electronic Documents...
====== Propisi za korišćenje ICT sistema ====== ====== Propisi za korišćenje ICT sistema ======
Line 107: Line 152:
===== Uvod ===== ===== Uvod =====
-Pravilnik o korišćenju informacionog sistema Učiteljskog fakulteta u Beogradu napravljen je 2005 godine. Ovde Vam predstavljamo radnu verziju tog dokumenta u izvornom obliku. U međuvremenu su se propisi menjali i dorađivali ali smatram da je ova radna verzija korisna za širi auditorijum jer sadrži i delove koji su izostavljeni iz finalne verzije. Imajte na umu da je dokument pisan 2005 godine i da je u međuvremenu dorađivan i menjan pa nemojte zameriti ako su neke od tačaka zastarele ili neprimeren današnjici.+Pravilnik o korišćenju informacionog sistema Učiteljskog fakulteta u Beogradu napravljen je 2005 godine. Ovde Vam predstavljamo radnu verziju tog dokumenta u izvornom obliku. U međuvremenu su se propisi menjali i dorađivali ali smatram da je ova radna verzija korisna za širi auditorijum jer sadrži i delove koji su izostavljeni iz finalne verzije. Imajte na umu da je dokument pisan 2005 godine i da je u međuvremenu dorađivan i menjan pa nemojte zameriti ako su neke od tačaka zastarele ili neprimerene današnjici. 
 + 
 +---- 
 + 
 +**//Predlažem da se na ovom dokumentu radi i da se iz njega izvuče finalna verzija za sve fakultete u vidu pravilnika ili BPD-a o korišćenju informacionih sistema na fakultetima.//** 
 +---- 
 + 
 +----
-**Predlažem da se na ovom dokumentu radi i da se iz njega izvuče finalna verzija za sve fakultete u vidu pravilnika ili BPD-a.** 
Line 115: Line 166:
Издати од стране YUTRO.com, у име управе Учитељског факултета у Београду, 21.11.2005. године, прво издање. Издати од стране YUTRO.com, у име управе Учитељског факултета у Београду, 21.11.2005. године, прво издање.
-==== 1. Opšte odredbe ====+==== 1. Опште одредбе ====
Line 363: Line 414:
Компјутер у сваком тренутнку мора да буде видљив особљу које надзире мрежу (нпр. мора увек да одговара на PING). Компјутер у сваком тренутнку мора да буде видљив особљу које надзире мрежу (нпр. мора увек да одговара на PING).
-10.3+=== 10.3 ===
Није дозвољено успостављање трајних услуга (сервера) на факултетској мрежи без претходног одобрења ИТ службе уз обавезну писмену сагласност декана Факултета. Није дозвољено успостављање трајних услуга (сервера) на факултетској мрежи без претходног одобрења ИТ службе уз обавезну писмену сагласност декана Факултета.
-10.4+=== 10.4 ===
Свако повезивање са мрежом Учитељског факултета је на сопствену одговорност корисника. Свако повезивање са мрежом Учитељског факултета је на сопствену одговорност корисника.
Факултет не преузима одговорност за опрему која претрпи физичка оштећења, крађу или други вид уништења у вези са употребом везном за факултетску мрежу или у факултетским просторијама. Факултет не преузима одговорност за опрему која претрпи физичка оштећења, крађу или други вид уништења у вези са употребом везном за факултетску мрежу или у факултетским просторијама.
 +==== 11. Санкционисање ====
-11 Санкционисање +=== 11.1 ===
- +
-11.1+
У случају кршења ових прописа или сумње о постојању таквог случаја, особље задужено за ИТ може без даљег проширивања проблема да повуче права датог корисника која се тичу приступа систему и то на највише недељу дана. У случају кршења ових прописа или сумње о постојању таквог случаја, особље задужено за ИТ може без даљег проширивања проблема да повуче права датог корисника која се тичу приступа систему и то на највише недељу дана.
Декан факултета или члан управе који је тражио издавање тог корисничког налога (реф. 2.1) може трајно да повуче ова корисничка права. Декан факултета или члан управе који је тражио издавање тог корисничког налога (реф. 2.1) може трајно да повуче ова корисничка права.
Line 379: Line 429:
-21.11.2005  
Издато: 21.11.2005. Издато: 21.11.2005.
Припремио: Саша Милашиновић, YUTRO.com Припремио: Саша Милашиновић, YUTRO.com
sasa_u_nms.1255622477.txt.gz · Last modified: 2009/10/15 18:01 (external edit)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0