Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

sasa_u_nms [2009/10/15 18:06]
sasa.milasinovic
sasa_u_nms [2009/10/17 18:33] (current)
sasa.milasinovic
Line 42: Line 42:
-Učiteljski fakultet u Beogradu, koristi outsource usluge kompanije YUTRO.com za Monitoring, Alerting i Reporting svog informacionog sistema.+Učiteljski fakultet u Beogradu, koristi outsource usluge kompanije YUTRO.com za Monitoring, Alerting i Reporting svog informacionog sistema kao i za razvoj, optimizaciju i održavanje ICT sistema.
Primarni cilj je stvaranje pouzdanog, optimizovanog i efikasnog informacionog sistema sa maksimalnim uptime-om. Primarni cilj je stvaranje pouzdanog, optimizovanog i efikasnog informacionog sistema sa maksimalnim uptime-om.
-Postigli smo proaktivnost u održavaju informacionog sistema i iza sebe ostavili prevaziđeni model "Break & Fix".+Postigli smo proaktivnost u održavaju informacionog sistema i iza sebe ostavili "Break & Fix" model održavanja.
-Od imeplementacije "Enthusio™ MSP" servisa, smanjili smo broj telefonskih poziva korisnika po pitanju raznih problema. Iznenađujuće ali istinito je da se čak i broj poziva za zamenu lozinke ili zaključanog naloga drastično smanjio (pomoću alert-a koje dobijamo kada je nalog zaključan).+Od implementacije "Enthusio™ MSP" servisa, smanjili smo broj telefonskih poziva korisnika po pitanju raznih problema. Iznenađujuće ali istinito je da se čak i broj poziva za zamenu lozinke ili zaključanog naloga drastično smanjio (pomoću alert-a koje dobijamo kada je nalog zaključan).
==== Enthusio™ MSP ==== ==== Enthusio™ MSP ====
Line 88: Line 88:
=== Reporting === === Reporting ===
 +Izveštavanje se vrši u redovnim intervalima na nedeljnom, mesečnom i kvartalnom nivou. Pored generičkih izveštaja, moguće je generisati i izveštaje po specijalnim zahtevima i potrebama, van definisanih termina.
 +
 +Postoji nekoliko vrsta izveštaja: tehnički, poslovni, menadžmentski...
 +
 +Tehnički izveštaji namenjeni su serviserima, sistem administratorima i inženjerima, database administratorima...
 +
 +Poslovni izveštaji namenjeni su rukovodstvu, IT menadžerima i ostalim „decision makers“. Treba reći da postoji i jedinstveni „Executive Summary“ izveštaj namenjen direktorima koji na jednoj strani obrađuje stanje kompletnog informacionog sistema fakulteta ili preduzeća.
 +
 +Izveštaji o završenim (odrađenim) poslovima na informacionom sistemu koji se daju kao prilog mesečnom izveštaju, računu...
 +
 +Security izveštaji, daju informaciju o sigurnosnom statusu sistema. Pokriveni su sistemski update-i operativnih sistema, patch-evi, anti virus programi, security polise na sistemu, status backup uređaja i rezervnih kopija, lozinke (rok trajanja, kompleksnost...) i drugi sigurnosni problemi.
 +
 +Kroz reporting deo našeg servisa imamo:
 +  - Hardware asset management (popisna lista ICT inventara, hardware)
 +  - Software asset management (popisna lista instaliranog software-a, legalnost)
 +  - Security assesment (uvid u sigurnost ICT sistema)
 +  - Warranty expire management (praćenje garantnih rokova za hardware)
 +  - End of life management (praćenje životnog veka hardware-a)
 +
 +
 +
 +
-Tekst 
=== Proactive Scripting === === Proactive Scripting ===
 +Proaktivno skriptovanje se odnosi na pokretanje unapred zadatih procedura sa ciljem proaktivnog održavanja ICT sistema.
 +
 +Primeri proaktivnog skriptovanja su sledeći:
 +
 +  * Neradnim danom uključiti desktop računare, pokrenuti update sistema, update anti-virus programa, izvršiti HDD scan, full anti-virus scan, defragment disc, isključiti računar.
 +  * Neradnim danom u vreme malog opterećenja sistema resetovati servis (DNS, DHCP, AD, IIS, SQL...)
 +  * Izvršiti kopiranje određenih file-ova sa jedne lokacije na drugu
 +
 +Ovo su samo neki od primera proaktivnog skriptovanja. Moguće je pokrenuti i ručno pravljenje skripte za automatizaciju procesa i procedura.
 +
 +Bitno je reći da su za proaktivno skriptovanje potrebne administratorske privilegije na sistemu, za razliku od monitoringa, alertinga i reportinga koji ne zahtevaju administratorske privilegije.
-Tekst 
=== Security === === Security ===
-Tekst+Enthusio™ MSP servis ima višestruku ulogu u ostvarivanju i održavanju sigurnosti celokupnog ICT sistema.
-=== Usaglašenost sa standardima, ITIL, ISO:27000 ===+Sa tehničke strane gledano, komunikacija između on-site software-a i našeg NOC centra se vrši kroz portove 80, 443 i kroz VPN (u zavisnosti od zahteva klijenta). Bez obzira na vrstu komunikacije koja se izabere, podaci se kriptuju i kao kao takvi šalju NOC centru.
-Tekst+Monitoring ICT sistema omogućava da nadgledamo stanje sigurnosti sistema kroz nadgledanje: anti-virus i anti-spam zaštita, firewall zaštite, Windows update sistema (patch management), back-up sistema kao i da vršimo skeniranje windows sistema u cilju otkrivanja slabih tačaka po bezbednost.
 +Skeniranjem sistema, pronalazimo slabe tačke u sistemu i pomažemo da sistem administrator lakše i efikasnije dovede sistem u stanje maksimalne bezbednosti. Monitoring sistema obaveštava i kada korisnik zaključa nalog (usled X puta pogrešno unešene lozinke).
 +Monitoring back-up sistema nam daje važne informacije: kada je back-up počeo, kada se back-up završio, da li je proces završen uspešno ili ne.
 +=== Usaglašenost sa standardima, ITIL, ISO:27000 ===
 +Postoji niz akata koji se primenjuju na kompanije (male i velike) širom sveta. Gledano iz ugla IT, ona se uglavnom odnose na mogućnost organizacija da održavaju zadovoljavajući nivo standarda u oblasti bezbednosti i privatnosti. Nadležni za upravljanje IT sistemima moraju da obezbede raspoloživost usluga i podataka, integritet podataka i smanjenje rizika od finansijskih gubitaka usled loše primene i održavanja IT infrastrukture.
 +Bez obzira na sama zakonska akta, kompanije koje se u svakodnevnom poslovajnu oslanjaju na svoju ICT infrastrukturu treba svakako da ulažu u kontrolu i održavanje svojih mreža. Mogućnosti koje pruža Enthusio™ MSP igraju ključnu ulogu u obezbeđivanju usaglašenosti kompanije ili organizacije sa standardima i to na rentabilan i efikasna način.
 +
 +Enthsio™ MSP je najrentabilniji i najefikasniji put ka sertifikaciji kompanije ili organizacije sa ISO:27001 standardom.
 +
 +Impelmentacijom Enthusio™ MSP servisa organizacija rentabilno i efikasno postiže usaglašenost sa sledećim svetskim standardima i zakonima: Sarbanes-Oxley (Sarbox), Gramm-Leach-Billey (GLBA), Basel II, USAPatriot Act, Federal Food & Drug, European Union Data Protection Directive, Payment Card Industry Data Security Standard (PCI-DSS), Notification of Risk to Personal Data Act, Health Information Portability & Accountability Act (HIPAA), Personal Information Protection and Electronic Documents...
====== Propisi za korišćenje ICT sistema ====== ====== Propisi za korišćenje ICT sistema ======
Line 112: Line 152:
===== Uvod ===== ===== Uvod =====
-Pravilnik o korišćenju informacionog sistema Učiteljskog fakulteta u Beogradu napravljen je 2005 godine. Ovde Vam predstavljamo radnu verziju tog dokumenta u izvornom obliku. U međuvremenu su se propisi menjali i dorađivali ali smatram da je ova radna verzija korisna za širi auditorijum jer sadrži i delove koji su izostavljeni iz finalne verzije. Imajte na umu da je dokument pisan 2005 godine i da je u međuvremenu dorađivan i menjan pa nemojte zameriti ako su neke od tačaka zastarele ili neprimeren današnjici.+Pravilnik o korišćenju informacionog sistema Učiteljskog fakulteta u Beogradu napravljen je 2005 godine. Ovde Vam predstavljamo radnu verziju tog dokumenta u izvornom obliku. U međuvremenu su se propisi menjali i dorađivali ali smatram da je ova radna verzija korisna za širi auditorijum jer sadrži i delove koji su izostavljeni iz finalne verzije. Imajte na umu da je dokument pisan 2005 godine i da je u međuvremenu dorađivan i menjan pa nemojte zameriti ako su neke od tačaka zastarele ili neprimerene današnjici. 
 + 
 +---- 
 + 
 +**//Predlažem da se na ovom dokumentu radi i da se iz njega izvuče finalna verzija za sve fakultete u vidu pravilnika ili BPD-a o korišćenju informacionih sistema na fakultetima.//** 
 +---- 
 + 
 +----
-**Predlažem da se na ovom dokumentu radi i da se iz njega izvuče finalna verzija za sve fakultete u vidu pravilnika ili BPD-a.** 
Line 120: Line 166:
Издати од стране YUTRO.com, у име управе Учитељског факултета у Београду, 21.11.2005. године, прво издање. Издати од стране YUTRO.com, у име управе Учитељског факултета у Београду, 21.11.2005. године, прво издање.
-==== 1. Opšte odredbe ====+==== 1. Опште одредбе ====
sasa_u_nms.1255622804.txt.gz · Last modified: 2009/10/15 18:06 by sasa.milasinovic
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0